2015. január 26., hétfő

Hétköznapi bosszantások

Január 06-án Mamusz töketlenítve lett - sokkal nyugisabb már most. Bandival történő bajuszösszeakasztás kb. 20 %-ra csökkent. Természetesen nem ment a nap zökkenőmentesen, mert estefelé csak kiszökött, pedig még kómás volt egy kicsit. Másnap át kellett menni a szomszédba, megkérdezni becsukták-e valahová. Pont nagyon hideg volt éjjszaka, így aggódtunk, hogy megfázik. Másnap délután - mint akivel nem is történt semmi - lemászik a mandulafán. A tetőn aludt a "fészkében". Megjegyzés: azóta viszont ki sem lehet robbantani a lakásból, igazi szobacica lett.

Január 16-án is sütöttem kenyeret. Már rutinom van kenyérsütés terén (kézi dagasztás, miegymás), azonban ilyen szörnyen még nem sikerült. Nagyon nehéz és sűrű lett. Le-is-tagadtam-volna-,-hogy-én-sütöttem-- ha lehetett volna.

Január 26-án kikukáztam megint egy teflonedényt. Ez már  a harmadik a tél folyamán. Nem régiek, kb. 2 éve használom használtam (semmi fémmel való kavargatás, kiszedés vagy ilyenmi). A teflon bevonat ragyaként feljön és úszik az ételben. Nem valami kínaiakármit vettem, hanem magyar-magyar-magyart!!! A bonyhádi edénygyár remekművét. Nem elég, hogy - szerintem - drágák, még használni sem lehet őket. Soha többet nem veszek teflont (sem ottani terméket), még az állatoknál sem lehet riszájtlingolni (itató/etetőedényként). De felmerül a kérdés, hogy akkor mi a csudába főzzek. A sima zománcozott edények olyan vékonyak, hogy még a hidegvíz is leég bennük. Körbetúrtam a házat - szó szerint -, végre találtam a pinyóba jól becsomagolva - még az átkosból visszamaradt - régi jénaikat. Nagyon nagyok voltak, szép sááárgák - a CCCP jeles termékei. Még az egyik nagynéném hozta őket, amikor oda jártak bevásárolni Munkácsra vagy Ungvárra - nemtudom.
Szóval most ezekben kezdtem el főzni. Nem rossz, csak vigyázni kell, mert nyílt lángra nem szabad tenni. Még jó, hogy megvan a szintén akkoriban beszerzett öntöttvas alátét. Na azért mosogatni sem egy öröm. Nade ez van.

2 megjegyzés:

  1. Én fémedényeket használok már 20 éve, nem kell túl flancos, elég a teszkós minőség. :) Általános használatra beváltak, jobbak mint a zománc, vannak viszont dupla-triplatalpasaim is, azokban a tejbegrízt, madártejet, pudingot főzöm, mert nem ég le a tej sem bennük.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Balu28!
    Most még egy darabig szenvedek vele, de azt hiszem előbb utóbb tényleg venni kell normálisat. Egy nyeles fémedényem (duplatalpas) nekem is van, és szeretem is. Lehet, hogy - nagyobba - ilyenre esik majd a választásom.

    VálaszTörlés