2015. március 8., vasárnap

Már nálunk is itt a tavasz

Míg az ágyat nyomtam, engem pedig a fulladásig kínzó köhögés + az influenza egyéb tünetei - a kert megkezdte ezévi szezonját.
A hóvirágok már el is nyíltak, mire ki tudtam dugni az orromat a kertbe. Mivel már nem fertőzök, és jobban sem leszek, így kimentem és gyorsan készítettem egy-két fotót az épp most nyíló ibolyáról és a tavasszal nyíló hagymás-nemtudommiről. Az édeskömény is megkezdte pályafutását. Igazi meglepetés pedig a kankalin - már virágzik. A rózsa és a rózsaszín gyöngyvessző is elkezdett hajtani. A madarak dalolnak, a bogarak szálldosnak. Most már tuti, hogy itt a tavasz, hisz a hangyák is előbújtak rejtekükből.


Közben -
Bandika és Mamusz igazi cimbik lettek. Már együtt mennek éjjszakai portyájukra, nem eszik el egymás elől a kaját, éééés egyre többször alszanak egymás mellett. A családban senki sem gondolta volna, hogy ez a két macska valaha is egy helyiségben megférne egymással, nemhogy egy ágyon. (Mert, persze sehol sem jobb aludni, mint a gazdi ágyában.)
Hétfőn támadás indul a két maccs ellen; reggel visszük az állatorvoshoz a két rosszcsontot. Veszettség elleni oltást fognak kapni. Sajnos nagyon sok a veszett róka a környéken. És mivel kinti-benti macskák jobbnak láttuk, ha beoltatjuk Őket, mielőtt baj lenne.
Egyébként félelmetes, hogy mennyi róka van a környéken. Először azt hittük, hogy csak nálunk - kinn a prérin; de nem! A falu kellős közepén is ugyanúgy grasszálnak, mintha a réten vagy az erdőben lennének.

Azonban - talán szolidaritásként - velem együtt kínlódtak három hétig a palánták. Nem nagyon akarnak fejlődni. Igaz, van még egy-két hónapjuk a kiültetésig, de visszanézve az elmúlt évi fotókat, akkor sem vagyok velük kibékülve - pláne a paprikákkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése