2015. július 17., péntek

Csirkisztán VI. - Ifjú-kakas-szóra ébredés!

Tegnap előtt reggel, mikor kiengedtem a csikeneket, megtörént az első teszt-kukorékolás!
Mivel a két  barna nagy-kiskakas együtt volt, így nem tudtam eldönteni -- melyik is volt a "nagyfiú". Azonban ma reggel már világossá vált, hogy a képen látható kakaskánk próbálgatja rémes hangját. Mellesleg, július 04-én múlt, hogy 3 hónaposak lettek a csikenek; (bevallom őszintén!!!) még nem vártam a nagy eseményt.
Az általam szebbik kiskakasnak tartott, még nem szólalt meg. (Nem is beszélve Alfiról! - bár, az Ő esetében már egyáltalán nem tudom eldönteni, hogy fiú-e vagy sem.)
Az öreglányoknál is lett egy kis változás. Ugyanis, az elmúlt hetekben már nem nagyon tojtak. Nem is vártam tőlük mást, hisz igen szépen tojtak eddig.
Bő egy hete azonban kijöhetnek a fűre, ill. a kert egy részébe garázdálkodhatnak. Ennek következ-ményeként, újra elkezdtek intenzíven tojni. Napi 3-4 tojás a nyerő:)
Az egyik - valószínű a méretben legkisebb - viszont igen furi tojásokkal örvendeztet meg.
Ha valaki tudja, hogy miért van ez így, akkor léciléci - jelezze felém!!!
Nem tudjuk, hogy érdemes-e várni, hátha tojik majd rendeset is, vagy menjen a levesbe!?!

A háttal álló, a furitojást tojó öreglány
Itt, az a bizonyos "furi tojás" egyike
Augusztus közepén már megszüntetjük a szociális hálót, a két generáció között :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése