2015. augusztus 27., csütörtök

Csirkisztán VIII. -- A forróság mindenkit megviselt

Az öreglányokat épp úgy megviselte a borzasztó hőség, mint a csikeneket. Egész nap csak pihegtek és ittak. Beárnyékoltam a helyüket, fellocsoltam többször is; azonban ezek csak ideig óráig segítettek. Nem tudtam már tovább nézni szenvedésüket, így kiengedtem a csikeneket is a kertbe.
Azt a hancúrt, amit műveltek! (kép nincs, de majd pótolom)
Elsősorban a kelkáposzták bánták a csikenek kiengedését. Egyébként mást nem bántottak a kertben.
Egy fővel csökkent Csirkisztán polgárainak száma (-Winnetou). Sajnos le kellett vágni, mert két napig szenvedett tojás előtt, és egyet még utána. Kókadt lett a taraja színe, és már nem volt kedve betyárkodni sem. Hétfőn, lelke az Égi-Csirkisztánba költözött, teste (1,3 kg tisztán) pedig a fagyasztóba.
A csikenek közül kettő "tyukocska" már mutatja jeleit a tojásrakásnak (bár, szerintem még nagyon korai; hisz még csak 4,5 hónaposak). A két kakas (Béla és Géza) közül Béla, állandóan letolt gatyával közlekedik. Ugye mindenki érti :)
Géza nyugisabb, Ő a lassú-víz-partot-mos elven közelít az öreglányokhoz.
Az egyik csiken a hőségben - szerencsétlen mogyoróbokor is levelek nélkül; szerintem nem fogja túlélni ezt az évet.

Amolyen előtte-utána képek a kelkáposztákról
 
 

És egy kis áttekintés a szomszédba - 19 sárga totyogóval lettek többen. A kacsamama még nincs egészen a helyzet magaslatán, de majd belejön.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése